درد شانه و دلایل بروز آن

فیزیوتراپی زانو
نوامبر 4, 2020
درد شانه

درد شانه یکی از شایع ترین دردهای سیستم اسکلتی بدن انسان است که ممکن است در هر سنی رخ دهد ، این عارضه بدلیل تحرک بالای شانه شیوع زیادی دارد.

احساس درد و ناراحتی در مفصل شانه عارضه است که بسیاری از ما در طول زندگی خود آن را تجربه کرده ایم و دلایل زیادی در بروز آن نقش دارند.

عملکرد طبیعی اندام های فوقانی در گرو سلامتی مفصل شانه است ، به همین دلیل بروز هرگونه آسیبی در مفصل شانه می تواند منجر به اختلال در عملکرد دیگر اندام ها شده و انجام فعالیت های روزمره فرد را دچار مشکل کند به همین دلیل تشخیص علت این عارضه و درمان مناسب آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

دلایل درد شانه

آرتروز شانه

نوعی بیماری تخریبی است که به دلیل فرسودگی و تخریب تدریجی غضروف مفصل شانه رخ داده و با علائمی همچون درد و التهاب شانه و خشکی و محدود شدن دامنه حرکات شانه مشخص می شود.

ساییدگی غضروف پوشاننده اطراف مفصل شانه به دلیل حرکات تکراری مفصل مهم ترین عامل در افزایش خطر ابتلا به آرتروز شانه است ، به همین دلیل افرادی که مفصل شانه آن ها تحرک بالایی دارد بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارد.

درد و محدودیت حرکتی شانه ، سفتی و خشکی مفصل شانه و اختلال در عملکرد طبیعی شانه از مهم ترین علائم این بیماری مفصلی هستند.

شیوع آرتروز شانه نیز مانند سایر انوع آرتروز در افراد میانسال و سالمند و افرادی که مفصل شانه آن ها تحرک بالایی دارد بیش از سایر افراد است.

فیزیوتراپی شانه یکی از موثرترین راهکارهای درمان آرتروز شانه است که در کلینیک فیزیوتراپی رها در خیابان قائم مقام فراهانی به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود.

سندرم شانه یخ زده

این بیماری که با نام های شانه منجمد و فروزن شولدر نیز شناخته می شود ، نوعی بیماری شایع مفصل شانه است که با درد ، خشکی و محدودیت حرکتی شانه مشخص می شود.

علت اصلی این عارضه التهاب کپسول مفصلی شانه است که موجب دردناک شدن حرکات شانه و همچنین کاهش شدید دامنه حرکتی آن می شود.

فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی بهترین روش درمان شانه یخ زده است که با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی رها می توانید از آن بهره مند شوید.

فیزیوتراپیست برای درمان این عارضه علاوه بر ارائه تمرینات ورزشی از تکنیک های ماساژ و درمان دستی و تحریک الکترکی بهره می برد.

بورسیت شانه

بورسیت شانه به دلیل التهاب بورس های شانه عارضه ای التهابی است که اغلب در افراد میانسال رخ می دهد و سبب بروز درد شانه می شود.

فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی راهکاری موثر در درمان این عارضه هستند.

پارگی روتاتور کاف

این آسیب شایع ورزشی یکی از دلایل در شانه بخصوص در افراد ورزشکار است که موجب بروز درد و ناراحتی در مفصل شانه و اختلال در عملکرد آن می شود.

بروز پارگی کامل یا ناکامل در محل اتصال تعدادی از عضلات شانه به سر استخوان بازو در طی این آسیب رخ می دهد که سبب بروز درد و التهاب در مفصل شانه و اختلال در عملکرد آن می شود.

احساس درد شدید در شانه که مانع از حرکت دادن شانه می شود ، انتشار درد به بازو و دست و ناتوانی در بالا بردن دست به بالای سر از مهم ترین علائم پارگی روتاتور کاف هستند.

تاندونیت شانه

تاندونیت شانه عارضه ای است که با التهاب تاندون های شانه همراه است و از دلایل درد شانه است که با التهاب تاندون های شانه و بروز درد و ناراحتی در مفصل شانه و همچنین ناتوانی در حرکت دادن شانه بطور طبیعی مشخص می شود.

این عارضه معمولا پیشرونده بوده و در صورت عدم درمان مناسب و به موقع می تواند منجر به بروز التهاب در بورس های شانه و حتی دیگر قسمت های شانه شود.

دررفتگی شانه

فیزیوتراپی شانه یکی از روش های موثر در درمان دررفتگی شانه و جلوگیری از آسیب دیدگی مجدد است.

دررفتگی مفصل شانه از آسیب های شانه است که معمولادر ورزشکارانی که ورزش های پربرخورد انجام می دهند و افراد جوان و فعال دیده می شود و با درد شانه همراه است.

کلینیک فیزیوتراپی در قائم مقام فراهانی – کلینیک فیزیوتراپی در خیابان مطهری – کلینیک فیزیوتراپی در خیابان بهشتی – کلینیک فیزیوتراپی در خیابان مفتح – فیزیوتراپی در میرزای شیرازی