Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/rahaptcl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/rahaptcl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/rahaptcl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3706
التهاب تاندون آشیل | کلینیک فیزیوتراپی رها - فیزیوتراپی در مطهری - فیزیوتراپی در خیابان بهشتی

التهاب تاندون آشیل

اسکولیوز
فروردین ۳, ۱۳۹۹
آرتروز زانو
خرداد ۱۸, ۱۳۹۹
التهاب تاندون آشیل

التهاب تاندون آشیل یا تاندونیت آشیل یکی از آسیب های شایع پا است معمولا در افراد ورزشکار و به دلیل استفاده بیش از حد ( راه رفتن و دویدن طولانی ) رخ می دهد.

این آسیب ورزشی شایع ترین نوع تاندونیت است که سبب بروز درد و ناراحتی در پاشنه پا می شود.

پارگی و التهاب در تاندون آشیل و یا بافت های همبند اطراف این تاندون در طی این آسیب ایجاد می شود.

التهاب تاندون آشیل اغلب در ورزکاران مرد و بیشتر در ورزش هایی که با حرکات تکراری و پر برخورد مانند بسکتبال ، فوتبال و دو و میدانی همراه هستند ایجاد می شود.

این آسیب سبب می شود تا فعالیت هایی مانند پریدن ، دویدن و بالارفتن از سر بالایی برای بیماران دردناک باشد به همین دلیل عملکرد ورزشی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

پزشک برای تشخیص این آسیب و شدت آن علاوه بر معاینه فیزیکی و دریافت شرح حال بیماری از زبان بیمار از روش های تصویربرداری پزشکی همچون اسکن اولتراسوند یا ام آر آی بهره می برد.

التهاب تاندون آشیل اغلب در محل اتصال تاندون به استخوان و یا در محل اتصال عضله پا به تاندون آشیل رخ می دهد.

علائم التهاب تاندون آشیل

• احساس درد در ساق پا
  • التهاب پشت ساق پا
  • تشدید درد با حرکت و راه رفتن
  • تورم پشت ساق پا
  • ایجاد خارهای استخوانی در محل اتصال تاندون آشیل به استخوان پاشنه پا

• حرکات تکراری و استفاده بیش از حد از پا
  • راه رفتن به مدت طولانی بخصوص بر روی سطوح سخت ناهموار
  • انعطاف پذیری کم عضلات ساق پا
  • افزایش شدید فعالیت های بدنی و ورزشی بدون آمادگی قبلی و گرم کردن بدن
  • دویدن و پریدن
  • اختلالات ساختاری اندام های تحتانی
  • استفاده از کفش غیراستاندارد هنگام پیاده روی و ورزش

درمان التهاب تاندون آشیل

کاهش سطح فعالیت ها و اجتناب از راه رفتن طلانی تا زمان بهبودی کامل ضروری است و بیمار باید فعالیت های ورزشی خود را کاهش دهد تا از تشدید آسیب دیدگی جلوگیری شود.

استفاده از کمپرس سرد و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی در کاهش درد و اتهاب ناشی از این آسیب بسیار موثر است.

استفاده از پدهای طبی و کفش طبی نیز ممکن است توسط پزشک .و فیزیوتراپیست توصیه شود.

فیزیوتراپی به عنوان بهترین روش درمان التهاب تاندون آشیل شناخته می شود که با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی رها ( فیزیوتراپی در خیابان مطهری ) می توانید از آن بهره مند شوید.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی رها از موثرترین و بروز ترین شیوه های درمان آسیب های ورزشی برای کمک به بهبود شرایط مراجعه کنندگان بهره می برند.

شاک ویو تراپی ، منوال تراپی و تمرینات درمانی از بهترین رروش های فیزیوتراپی در درمان التهاب تاندون آشیل هستند.

تمرینات فیزیوتراپی نیز موجب افزایش انعطاف پذیری ساق پا و تسریع روند بهبودی می شود.

فیزیوتراپی ورزشی – فیزیوتراپی پا – فیزیوتراپی در مطهری – فیزیوتراپی در میرزای شیرازی – کلینیک فیزیوتراپی در خیابان بهشتی – فیزیوتراپی در بهجت آباد – فیزیوتراپی در سهروردی